Toți, la stânga și la dreapta, vorbesc despre Strategia de Marketing și despre importanța ei. Dar ce este, de fapt, o strategie și de ce avem nevoie de ea?
Foarte mulți calcă pe grebla stereotipului că strategia presupune o serie de tehnici și instrumente care, odată aplicate, îți garantează succesul. Ei, bine, lucrurile sunt mai complicate, de fapt.
Ești gata să afli 2 Adevăruri grele și crude despre Strategia de Marketing, care o să te trezească la realitate?
Strategia de marketing are zeci de definiții lungi, deștepte și plictisitoare. Dar mai simplu spus, strategia de marketing are în vedere scopul afacerii pe termen lung, specificul acesteia, publicul țintă și este orientată spre creșterea profitului acelui business în perspectivă long-term.
Totuși, înainte de crearea unei Strategii, ai nevoie de o analiză foarte amplă. Ca să nu te ia durerile de cap, am creat aici un plan din 5 etape, după care să te ghidezi în analiza afacerii. El te va ajuta să pui apoi pe foaie cea mai bună strategie ever.
Cine este cumpărătorul tău potențial? Simplu spus, omul care are o problemă ce poate fi rezolvată cu ajutorul produsului tău.
Te rugăm să fii realist la acest capitol și să înțelegi că nu poți vinde orice oricui. Cumpărătorii tăi potențiali sunt cei care au o problemă actuală, pe care o va rezolva în mod optim produsul tău.
Atunci când o persoană este în căutarea unui anumit produs, aceasta își pune în față o listă cu variantele potrivite. Magazinele unde ar putea găsi produsul, numele de brand, adrese etc. Scopul tău este să ajungi pe această listă.
Trebuie să înțelegi cum gândește cumpărătorul tău. El caută soluții în funcție de experiențele pe care le-a avut deja. Încearcă să cauți experiențe care au o legătură cu produsul sau domeniul tău de activitate.
În acest sens, te vor ajuta 2 categorii de instrumente de căutare a publicului țintă:
Știai că ai la dispoziție doar jumătate de secundă pentru a capta atenția omului?
Atunci, ai grijă ce-i spui ca să-i atragi atenția, cum formulezi mesajul. Menționează problema cu care se confruntă clientul. Cea mai bună modalitate de a afla ce-și dorește cumpărătorul este să-l întrebi personal.
Ce întrebări trebuie să-ți pui la această etapă:
Să presupunem că potențialul tău client și-a făcut deja o listă, iar acum urmează să aleagă ce brand îi poate soluționa problema. Pentru a face alegerea în favoarea ta, nu ai decât să-l convingi că ești mai bun decât concurenții.
Cum crezi, ce gânduri în trec prin cap cumpărătorului tău la această etapă?
Ai mai multe variante:
Landing page – este un instrument eficient de vânzare. Aici poți, într-un mod structurat și creativ, să prezinți oferta ta.
Filmulețe video – în care vei prezenta brandul, produsul și toate avantajele. Dar atenție, e mai bine să o faci într-un mod ingenios.
Articole pe blog sau Advertoriale – dacă te poziționezi ca expert, trebuie să o și demonstrezi.
Testimoniale – ai clienți mulțumiți? Perfect. Adună părerile lor despre tine. Acestea sunt dovezile reale că ești într-adevăr bun.
Ține minte: conținutul tău trebuie să fie unul original și să corespundă următoarelor criterii:
Gândește-te în baza căror criterii face clientul tău alegerea. Cum arată pentru el soluția ideală?
După ce ai reușit să convingi cumpărătorul să aleagă produsul tău, trebuie să-i oferi posibilitatea să-l cumpere cât mai curând posibil.
Știi cum gândesc cumpărătorii din Generația Y? Iată de arată studiile:
Pentru clienți este importantă deservirea calitativă. Contează mult modul în care se comportă compania. Aceste aspecte ajută la loializarea clienților.
Unde pot apărea problemele?
La această etapă, ai grijă la următoarele aspecte:
Cum crezi, ce gândește clientul tău după ce ți-a cumpărat produsul?
I-ai vândut cumpărătorului visul, iar acum trebuie să-i arăți realitatea care să nu difere prea mult de așteptările lui. Altfel, îl dezamăgești.
Gândește-te bine ce informație vei oferi și în ce mod o vei ambala în faza de pre-vânzare și post-vânzare. Ai grijă ca acești oameni să știe cum se utilizează produsul. De exemplu, oferă-le un video interactiv, o instrucțiune mai interesantă, nu un ghid informativ plictisitor pe care nimeni nu-l citește.
Întrebări post-vânzare care te vor ajuta să-ți îmbunătățești produsul/serviciul:
Ai observat că în toate cele 5 etape trebuie să gândești din postura clientului tău? Încalță-i papucii, simte-i durerile, așteptările, frustrările. Doar așa vei putea crea o strategie cu adevărat bună.
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.