Știai că TikTok îți poate singur combina video-urile pentru generarea efectelor și rezultatelor cât mai bune? Această platformă este de-a dreptul una revoluționară și muuuult mai inteligentă (la capitolul algoritmi) decât unele aplicații de social media pe care deja le-am îndrăgit, să nu dăm nume, ca să nu-i supărăm pe unii blonzi ;)
Ce e cu gălăgia asta în jurul TikTok și merită oare afacerile să investească în prezența lor pe această platformă? Am dezghiocat acest subiect în articolul de mai jos. Așa că, spor la citit!
Pe Instagram și pe Facebook drumul până afișarea conținutului relevant utilizatorului e cam lung și anevoios. Până algoritmii îl socotesc, poți și îmbătrâni nițel. TikTok a trecut imediat la conținutul recomandat, conform preferințelor utilizatorului. Ceea ce înseamnă un progres enorm.
Care sunt caracteristicile TikTok, mai exact, și ce diferențiază această aplicație:
Scopul platformei este crearea video-urilor captivante. Și crearea acestora este încurajată în cele mai diverse moduri. TikTok pune la dispoziția utilizatorilor practic un mini-studio de editare a video-urilor. Iată doar câteva dintre ele:
Ai hotărât să intri cu afacerea pe TikTok? Ca să nu arăți acolo ca o cioară albă, ar trebui să-ți adaptezi conținutul genurilor specifice pentru această aplicație. Așadar, atenție la ce prinde mai bine pe TikTok:
Video-uri haioase (tip comedie). Unul dintre cele mai virale tipuri de video. Vine-uri, glume și tot felul de întâmplări din viață - tot ce provoacă zâmbetul și râsul devine foarte rapid popular și se transmite de la unul la altul. Pe unele platforme se creează chiar pagini întregi cu video-uri haioase de pe TikTok.
Vloguri. Se pare că viața reală, neretușată, îi interesează pe mulți. Discuțiile sincere, viața de zi cu zi a echipei, culisele brandurilor - toate acestea umanizează afacerea, o fac mai atractivă pentru clienți, mai ales dacă publicul țintit sunt tinerii între 18-25 de ani.
Înfrumusețare, hobby și sport. Un studio de dans se poate promova pe TikTok prin intermediul profesorilor talentați, un club de fitness - cu ajutorul antrenorilor bine antrenați. Demonstrarea talentelor atrage oamenii. Aici intră: seturile de exerciții, tot felul de piese cântate Live, repetițiile trupelor de dans, trucuri de machiaj etc. Poți potrivi tipul de conținut pentru orice nișă: de exemplu, poți filma procesul de creare a produselor, crash teste, modele „până la” - „după” și altele.
Fashion. Aici se potrivesc recenzii despre produse noi, defilări de pe la spectacolele de modă, sfaturi pentru selectarea și combinarea hainelor, comentarea tendințelor, ce e în vogă și ce nu - astfel de video-uri adună milioane de vizualizări.
„Video-uri cu pisici”. Tot ce e legat de animalele de companie merge super-bine pe rețelele sociale, mai cu seamă pe TikTok. E și mai bine dacă ai un animăluț simpatic la birou. Poți crea video-uri creative cu participarea acestuia.
Lipsing. Deși pare ciudat, dar video-urile în care cineva doar își mișcă buzele în vers și ritm cu o melodie populară, adună o mulțime de vizualizări, like-uri, comentarii și abonați.
Hashtag-urile au o mulțime de avantaje pentru afacerile de pe TikTok, și anume:
Și acum, să le descoasem pe rând:
UGC (User Generated Content) - este tipul de conținut pe care îl creează audiența companiei. De exemplu, filmezi o serie de video-uri tematice pentru brandul tău și stimulezi grupul-țintă să imite stilul în propriile video-uri, să lase comentarii, să facă fotografii etc. Un exemplu extraordinar în acest sens e pagina LEGO și tot UGC-ul de acolo.
Pentru promovarea unui produs sau serviciu nou, hashtag challenge-ul e o tehnică excelentă. Algoritmul e destul de simplu: brandul generează o idee creativă pentru videoclip și lansează un „val” în rândul consumatorilor.
Cât despre Promovarea plătită pe TikTok…
Aplicația e dotată cu anumite instrumente care, pe lângă optimizarea organică a video-urilor, permit și crearea conținutului plătit. Pentru acest scop, TikTok are o pagină separată. Iar pentru a începe s-o folosești, trebuie să devii partener TikTok - să semnezi un acord. Abia după aceasta, vei putea lucra la promovare și ți se va atribui rolul de agent de publicitate.
Contul de publicitate TikTok a asemănător contului de publicitate Facebook, fiind o versiune simplificată a acestuia.
Deocamdată, există 3 scopuri de promovare pentru agenții de publicitate pe TikTok:
Procesul de configurare a anunțurilor pe TikTok este extrem de simplu și, după cum am menționat mai sus, foarte asemănător cu Contul de publicitate Facebook. Ca să atingi cele mai bune rezultate, trebuie însă să cunoști câteva insight-uri și să depui un pic de efort.
În general, interfața TikTok este una intuitivă, având multe caracteristici simple și clare în utilizare.
IMPORTANT: Cerințele tehnice pentru postarea clipurilor video pe TikTok sunt următoarele:
Hai să analizăm la rece: dintre toate rețelele sociale, TikTok a înregistrat o creștere de milioane de utilizatori în ultimul an, mai ales în rândul generației Z. Iar acești indicatori sunt de câteva ori mai mari față de același Instagram, de exemplu.
TikTok e practic un mini-studio în telefonul tău. Are o interfață intuitivă, melodii cu drepturi de autor, tot felul de efecte și chiar funcții de combinare automată a video-urilor. Practic, tot ce ai tu nevoie este… un pic de creativitate și spirit de observație pentru analiza preferințelor publicului tău. Prin urmare, spor la filmat!
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.