3 greșeli grave în atitudinea IMM-urilor față de Facebook Marketing

facebook marketing May 19, 2020

 

Tu ce știi despre Facebook Marketing? Să faci periodic niște postări pe pagină și să le dai Boost Post nu înseamnă să te promovezi pe Facebook. Cei mai mulți deținători de Business vor să facă vânzări din pagina lor, dar habar n-au cum se face asta corect, ba mai grav - nici nu vor să învețe. 

Iată care sunt TOP 3 cele mai grave greșeli pe care le comit cele multe întreprinderi mici și medii în legătură cu Facebook Marketing. Nu le repeta în afacerea ta.

Greșeala 1: Lipsa unui Plan de Acțiuni concret

Când nu ai un Plan de Acțiuni stabilit, așteptările față de rezultatele pe care vrei să le obții sunt ireale, din domeniul fantasticului. De ce? Pentru că, vorba poporului: „Socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg”. Tu te aștepți la un rezultat, dar primești cu totul altul, sub așteptări. 

De ce are loc acest dezechilibru? Pentru că Pagina Afacerii pe Facebook și Campaniile de Promovare pe Facebook sunt lucruri diferite. 

Ce se întâmplă în marea majoritate a cazurilor? Se scrie o postare pe pagina Afacerii și se apasă butonul Boost Post. Ori această acțiune este greșită by default. În primul rând, prin faptul că, atunci când apeși Boost Post, niciodată nu știi cui se va afișa postarea ta. 

Atunci când ai o Strategie, știi clar câte grupuri de audiență ai, creezi un plan de comunicare, un set de postări plătite în cadrul unei campanii și, respectiv, Pâlnia de vânzări. În acest fel, tu ești cel care alege audiența. Așa, poți adapta textul și imaginea în funcție de audiență și de relația brandului cu ea: 1. Potențiali clienți; 2. Oameni care au auzit de tine; 3. Clienți reali și loiali.

Greșeala 2: Tratarea instrumentelor de promovare online ca pe o pastilă magică

Același Boost Post nu e o pastilă magică care îți garantează vânzări pe loc. Există o logică pe care s-o urmezi atunci când aștepți vânzări. Nu e suficient să faci doar să faci niște mișcări sporadice și haotice. 

Să mizezi pe Boost Post de fiecare dată e ca și cum ai aștepta să câștigi 1 milion la loterie. Azi ai noroc, mâine - cine știe. E greșit să investești 1 dolar și să te aștepți să câștigi din el 10 dolari, dacă nu ai un scop în față. Ce vrei să obții prin setul tău de Ad-uri X? Vizibilitate? Engagement? Vânzări? Pentru scopuri diferite există soluții diferite.

Greșeala 3: Subaprecierea posibilităților oferite de instrumentele de promovare online

Online-ul îți oferă o mulțime de posibilități, pe diferite canale, ca să te faci cunoscut și să-ți vinzi produsul/serviciul. Google, Facebook, Instagram, Twitter, Ok.ru, Vkontakte - toate aceste platforme îți oferă instrumentele potrivite pentru a comunica țintit și a targeta exact audiența potrivită la o anumită etapă din Customer Journey.

Nu poți să vorbești omului care niciodată n-a auzit de tine în același fel în care îi vorbești celui care te-a vizitat de vreo 3 ori pe site. Să rulezi mereu aceleași mesaje diferitor oameni e greșit. Aici trebuie să pui instrumentele de targetare la treabă, iar creativitatea - în mișcare.

Dacă te obosesc literele, rezumatul acestui articol îl ai în video-ul de mai jos, cu durata de doar 1:43 minute. 


Vrei să știi mai multe despre logica Pâlniei de Vânzări pe Facebook, rapoartele de promovare pe Facebook, BoFu, MoFu și ToFu? Trei cursul Minte în Marketing și află tot ce știe o agenție de Facebook Marketing, dar nu-ți spune.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.